چه کسی در اسکار ۲۰۲۱ برنده خواهد شد؟
نوشته شده توسط : روژان ساربان زاده

بیایید پیش بینی جوایز فیلم را برای این سال بسیار عجیب را شروع کنیم. اگر این یک سال عادی بود  در این مرحله ما واقعاً درک خوبی از نحوه مسابقه اسکار ۲۰۲۱ داشتیم. حتی ممکن است در چند دسته موارد مطمئنی وجود داشته باشد. اما ۲۰۲۰ یک سال عادی نبود و این فصل جوایز بسیار عجیب ، اما بسیار جالب را به وجود آورده.

اول از همه اسکار برای اولین بار در ۲۵ آپریل اتفاق می افتد و فیلم های واجد شرایط برای شرکت در اسکار ۲۰۲۰ در واقع با به پایان رسیدن سال همچنان می توانند امیدوار باشند و تا ۲۸ فوریه فیلم های را اکران کنند . این بدان معنا نیست که شما شاهد انبوهی از هر چند عناوین بزرگی که در ژانویه به سینماها می آیند. از آنجایی که تعداد زیادی از فیلم ها با وجود ویروس کرونا حتی نتوانستند مراحل پایانی را فیلم برداری کنند اکثرا مراحل ساختشان را تا سال ۲۰۲۱ به تعویق انداختند. در این لیست می خواهیم اشاره ای داشته باشیم به پر بازدید ترین فیلم های ۲۰۲۱ که توسط کارگردانان بزرگی ساخته شده اند و ممکن است در اسکار خوش بدرخشند.

 

Ammonite(15   آمونیت

کارگردان: Francis Lee

خلاصه داستان: آمونیت ، نام فیلمی بیوگرافی و غم‌انگیز محصول ۲۰۲۰ به کارگردانی فرنسز لی می‌باشد. در دهه‌ی ۱۸۴۰ میلادی انگلستان ، یک فسیل شناس به همراه یک زن جوان به شهری ساحلی فرستاده می‌شود. آن‌ها رابطه‌ی عمیقی با یکدیگر برقرار می‌کنند و برای همیشه زندگی‌شان تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

چرا  ارزش بردن جایزه اسکار را دارد: وینسلت همانند بازی های شگفت انگیز قبلی اش در این فیلم، چرخش خارق العاده دیگری ایجاد می کند.

شانس بردن جایزه چقدر است: صادقانه بگویم ، آمونیت هنگام پخش در جشنواره TIFF مورد علاقه تمامی منتقدان نبود. و تنها شانس آن در اسکار به طور حضور بازیگران خوب آن است.

چه کسی در اسکار 2021 برنده خواهد شد؟

Nomadland(14   کوچ نشین

کارگردان: Chloé Zhao

خلاصه داستان: زنی (با بازی مک دورمند) پس از یک رکود اقتصادی در آمریکا، تمام دارایی اش را از دست می دهد و در یک وانت به ادامه زندگی می پردازد و سفر خودش را به دور آمریکا آغاز می کند.

چرا  ارزش بردن جایزه اسکار را دارد: اساساً ژائو ثابت کرده فیلم های پر محتوایی می سازد. او با ساخت دو فیلم قبلی مورد استقبال گسترده قرار گرفت ، اما این اولین فیلم او با یک ستاره بزرگ سینما است. یعنی تا زمان ورود مارول ، The Eternals مکردورمند که در نقش مخالف افراد غیرحرفه ای بازی می کند ،یکی از بهترین بازیگران زن است  که دو سال پیش برای سه بیلبورد خارج از ابینگ و میزوری برنده اسکار شد.

شانس بردن جایزه چقدر است: بسیار خوب. اگر این فیلم در سال دیگری اکران می شد ، کمی مستقل و بی شکل به نظر می رسید اما در حال حاضر می تواند یکی از پیشگامان اسکار باشد. Nomadland بالاترین افتخار را در جشنواره فیلم ونیز ،یعنی بردن جایزه شیر طلایی و جایزه انتخاب مردم در TIFF به دست آورد.

شما می تواند فیلم کوچ نشین را به صورت رایگان در مووینه تماشا یا دانلود کنید:دانلود فیلم Nomadland 2020

 

The Father(13    پدر

کارگردان: Florian Zeller

خلاصه داستان: یک مرد با وجود سن بالا از همه کمک های دخترش امتناع می کند. همانطور که سعی می کند شرایط متغیر خود را درک کند، شروع به شک به عزیزان، ذهن خودش و حتی تار و پود واقعیت زندگی اش می کند. او دچار زوال عقل(آلزایمر) شده اما این واقعیت را نمی پذیرد.

چرا  ارزش بردن جایزه اسکار را دارد: هاپکینز شخصی بود که همه پس از بازی در فیلم پدر در جشنواره ساندنس از او صحبت کردند و این فقط نوع نقشی است که برای او می توان به یک اسکار در اواخر کار کسب کرد. وقتی شخصیتش سعی می کند محیط اطرافش را مرتب کند اما در نهایت دچار ضعف و ناامیدی می شود. کلمن همچنین به عنوان دختر ناامید این پدر عالی است.

شانس بردن جایزه چقدر است: در رده های بازیگری؟ شانس بالایی دارد. شاید رسیدن به بهترین فیلم برای آن سخت تر باشد ، اما ، هر اتفاقی ممکن است بیفتد.

شما می توانید فیلم پدر را به صورت رایگان در مووینه تماشا یا دانلود کنید:دانلود فیلم The Father 2020

 

چه کسی در اسکار 2021 برنده خواهد شد؟

One Night in Miami(12   یک شب در میامی

کارگردان: Regina King

خلاصه داستان: مالکوم ایکس ، سام کوک ، جیم براون و کاسیوس کلی در شبی که محمد علیکلی در سال ۱۹۶۳ سانی لیستون را شکست داد در مورد فعالیت و حقوق مدنی گفت وگویی انجام دادند.

چرا  ارزش بردن جایزه اسکار را دارد: یک شب در میامی همه چیز درباره اجراهای خارق العاده آن است. این یک شکست بزرگ برای بن آدیر است ، که بیشتر به دلیل چرخش عاشقانه در سریال High Hidelity Hulu شناخته می شود ، به عنوان مالکوم ایکس ، اما هر چهار بازیگر می توانند نامزدی اسکار را داشته باشند. بن آدیر و گوری به عنوان رهبر در حال تبلیغ هستند ، در حالی که اودم جونیور و هاج از آن ها حمایت می کنند.

شانس بردن جایزه چقدر است:  این فیلم در جشنواره های بین المللی امسال بسیار خوش درخشید ، اما یک بازیگر ناشناخته مانند بن-عادل باید با بازیگران شناخته شده و با سابقه بسیار زیاد رقابت کند.

 

Minari(11   میناری

کارگردان: Lee Isaac Chung

خلاصه داستان: یون در دهه ۱۹۸۰ نقش پدری مهاجر کره ای را بازی می کند که خانواده اش را با آرزوی راه اندازی مزرعه به آرکانزاس به محله جدیدی آورده.

چرا  ارزش بردن جایزه اسکار را دارد:  میناری ، داستانی زیبا و غم انگیز درباره مهاجرت است که در جشنواره ساندنس خوش درخشید. یون یک بار دیگر خودش را به عنوان بازیگری معرفی می کند که فراتر از مشهورترین نقش او در نقش گلن The Walking Dead است ، و آلن اس. کیم یک بازی را ارائه می دهد که هم شایان ستایش است و هم عمیق.

شانس بردن جایزه چقدر است: میناری ورود دیرهنگامی خواهد داشت ، زیرا در ماه فوریه اکران خواهد شد اما باید دید در بخش های فیلم نامه غیر اقتباسی نامزد جایزه اسکار خواهد شد یا خیر.

 

First Cow(10   اولین گاو

کارگردان: Kelly Reichardt

خلاصه داستان: اولین گاو؛ فیلمی در ژانر درام به کارگردانی کلی رایکارد است. یک آشپز تنها، کم حرف و البته ماهر به غرب سفر می‌کند و به یک گروه از شکارچیانی که در منطقه اورگان مستقر شده‌اند می‌پیوندد.

چرا  ارزش بردن جایزه اسکار را دارد: کلی ریخاردت یکی از بهترین کارگردانانی است که در عصر معاصر کار میسازد ، اما فیلم های او هیچوقت واقعاً برای اسکار در نظر گرفته نشده اند. شاید این سال عجیب باعث تغییر آن شود. او سزاوار یک نامزد شدن است در اسکار است.

شانس بردن جایزه چقدر است: در بخش فیلم نامه به نظر می رسد بتواند نامزد جایزه اسکار شود.

چه کسی در اسکار 2021 برنده خواهد شد؟

Never Rarely Sometimes Always(9   هرگز به ندرت گاهی همیشه

کارگردان: Eliza Hittman

خلاصه داستان: دو دختر سفر جاده ای از روستای پنسیلوانیا به نیویورک را آغاز می کنند تا یکی از آن ها بتواند جنین در شکمش را سقط کند.

چرا  ارزش بردن جایزه اسکار را دارد: هیتمن توانسته صحنه های واقعی رئالیسم بی امان این فیلم آرام ارا به بهترین شکل به وجود آورد ، همانطور که بازیگران اصلی او به خصوص سیدنی فلاناگان که مسئول یکی از ویران کننده ترین صحنه های سال است نیز چنین کاری می کنند.

شانس بردن جایزه چقدر است : مانند فیلم گاو ، در یک سال عادی “هرگز به ندرت گاهی همیشه “به طور کامل نادیده گرفته می شود ، شاید صرفاً برای جوایز منتقدان باشد. خواهیم دید که آیا عجیب و غربب بودن سال ۲۰۲۰ تفاوتی ایجاد می کند یا خیر.

 

DA5 BLOOD  (۸همخون

کارگردان: Spike Lee

خلاصه داستان: گروهی از دامپزشکان سیاه ویتنام به کشوری که در آن جنگیده اند برای یافتن جسد دوست خود و گنجی که در کنار آن ها مانده بود می روند.

چرا  ارزش بردن جایزه اسکار را دارد: اسپایک لی برای نوشتن فیلم BlacKkKlansman اولین اسکار خود را در سال ۲۰۱۹ دریافت کرد. آیا این می تواند سالی باشد که او سرانجام برای کارگردان جایزه اسکار را بگیرد؟ در همین حال ، نتفلیکس در حال راه اندازی یک کمپین بزرگ برای Delroy Lindo است ، که شایسته همه تحسین ها برای نقش خود به عنوان یک دامپزشک حامی ترامپ است. و سپس موضوع چادویک بوسمن است که ممکن است پس از مرگ اش بر اثر سرطان در اسکار نامزد جایزه نقش مکمل مرد باشد.

شانس بردن جایزه چقدر است: عالی است ، به شرطی که Netflix آن را برای سایر فعالیت ها کنار نگذارد.

 

Tenet(7  انگاشته

 کارگردان: Christopher Nolan

خلاصه داستان: داستانی در مورد یک نقشه شیطانی برای پایان دادن به جهان با استفاده از زمان معکوس است.

چرا  ارزش بردن جایزه اسکار را دارد: بهترین کارگردان؟ بهترین عکس؟ فیلم نولان به دلایل بیشماری می تواند بهترین شانس برای نامزدی اسکار باشد. برخی این فیلم از نولان را غیر قابل درک می دانستند. دیگران این گزینه را برای اکران در سینماها مورد انتقاد قرار دادند. اما هنوز هم ، این فیلم تنها عنوان بزرگ استودیویی است که در سال ۲۰۲۰ منتشر شده است.

شانس بردن جایزه چقدر است: حدس می زنم تا زمان اعلام اسکار در ماه آپریل، همه این موضوع را فراموش کرده باشند.

شما می توانید فیلم انگاشته را به صورت رایگان در مووینه تماشا یا دانلود کنید:دانلود فیلم Tenet 2020

 

 I’m Thinking of Ending Things (6   در پی پایانم

کارگردان: Charlie Kaufman

خلاصه داستان: زن جوانی برای دیدار با پدر و مادر نامزدش سفری را آغاز می کند. و در این سفر مرگ، تنهایی و انزوا، گذر زمان را لمس می کند.

چرا  ارزش بردن جایزه اسکار را دارد: هر دو بازیگر Plemons و Buckley در نقشهای بسیار حیرت انگیزی باورنکردنی هستند و کافمن یکی دیگر از شاهکارهای وجودی خود را نوشته است که شایسته تقدیر است.

شانس بردن جایزه چقدر است: ممکن است برای رای دهندگان اسکار  فیلمی خیلی عجیب باشد ، اما خواهیم دید در نهایت چه می شود.

شما میتوانید فیلم در پی پایانم را به صورت رایگان در مووینه تماشا یا دانلود کنید:دانلود فیلم I’m Thinking of Ending Things 2020

چه کسی در اسکار 2021 برنده خواهد شد؟

The Trial of the Chicago7(5   دادگاه شیگاگو ۷

کارگردان: Aaron Sorkin

خلاصه داستان: دادگاهی راجع به سر دسته های معترضان به توطئه در کنوانسیون دموکراتیک ۱۹۶۸٫

چرا  ارزش بردن جایزه اسکار را دارد: سورکین یک فیلمنامه نویس بی نظیر است و احتمالاً این فیلم نامه برایش نامزدی اسکار را به همراه دارد ، اما احتمالاً او نیز در رقابت برای کارگردانی و تصویر خواهد بود. بازیگران او در حال مبارزه با این هستند که چه کسی در کدام گروه ها قرار می گیرد. به نظر می رسد مطمئن ترین نامزدی اسکار برای ساشا بارون کوهن باشد در این نقش به خوبی بازی کرده است.

شانس بردن جایزه چقدر است: این یک درام هیجان انگیز در سالن دادگاه که در بهترین زمان ممکن یعنی زمانی که مردم زیادی پس از مرگ جوردن باروز رنگین پوست به خیابان های آمریکا ریختند و شروع به اعتراض کردند. این فیلم می تواند در بخش های زیادی نامزد جایزه اسکار شود.

شما می توانید فیلم دادگاه شیکاگو ۷ را به صورت رایگان در مووینه تماشا یا دانلود کنید:دانلود فیلم The Trial of the Chicago 7 2020

 

Hillbilly Elegy(4   مرثیه هیل بیلی

کارگردان: Ron Howard

خلاصه داستان: مرثیه هیل‌بیلی ، نام فیلمی خانوادگی و اجتماعی محصول ۲۰۲۰ به کارگردانی ران هاوارد می‌باشد. جی.دی. ونس یک دانشجوی حقوق اهل جنوب اوهایو است و وقتی در آستانه‌ی به دست آوردن شغل رؤیایی‌اش قرار می‌گیرد ، یک بحران خانوادگی او را وادار می‌کند به خانه‌ای بازگردد که همیشه سعی می‌کرد فراموشش کند. جی.دی باید به مشکلات خانوادگی‌اش از جمله رابطه‌ی سرد با مادرش را اصلاح کند.

چرا  ارزش بردن جایزه اسکار را دارد: ایمی آدامز و گلن کلوز مطمئنا بهترین گزینه ها برای اسکار هستند. آن ها در این فیلم به خوبی ایفای نقش می کنند و هوادارنشان را غافل گیر می کنند.

شانس بردن جایزه چقدر است: منتقدان Hillbilly Elegy تقریباً کاملا نقد های زیادی بر آن انجام داده اند. آدامز و بستن مجبورند از این هیاهو دور شوند تا به چشم داوران اسکار بیایند.

شما می توانید فیلم مرثیه هیل بیلی را به صورت رایگان در مووینه تماشا یا دانلود کنید:دانلود فیلم Hillbilly Elegy 2020

چه کسی در اسکار 2021 برنده خواهد شد؟

Mank(3  مانک

کارگردان: David Fincher

خلاصه داستان: داستان نویسنده ای به اسم هرمان منکوویکز و پروسه ساخت فیلم “همشهری کین” به کارگردانی ارسون ولز.

چرا  ارزش بردن جایزه اسکار را دارد: رک و راست بگویم این فیلم مهمترین فیلم برای اسکار ۲۰۲۱ خواهد بود.

شانس بردن جایزه چقدر است: حتی قبل از انتشار اولین تریلر آن ، این فیلم یکی از مورد انتظارترین فیلم های سال بود. این اولین فیلم فینچر از زمان Gone Girl است و داستانی هالیوودی در مورد هالیوود است که هالیوود عاشق آن است! همانطور که گفته شد ، مانک در میان منتقدان اختلاف ایجاد کرده است. دیگران آن را به عنوان یک تاریخچه تقریباً رادیکال در صنعت اولیه تحسین کرده اند. امیدواریم همچون فیلم های دیگر فینچر مانک نیز هیجان خاصی را به سینما دوستان بدهد و به بهترین فیلم سال تبدیل شود.

شما می توانید فیلم مانک را به صورت رایگان در مووینه تماشا یا دانلود کنید:دانلود فیلم Mank 2020

 

Ma Rainey’s Black Bottom(2   پایین سیاه مارینی

کارگردان: George C. Wolfe

خلاصه داستان: در این اقتباس از نمایش تحسین شده، آگوست ویلسون یک جلسه ضبط را می نویسد که در آن خواننده افسانه ای بلوز با یک شیپور زن بلند پرواز درگیر می شود.

چرا  ارزش بردن جایزه اسکار را دارد: بوزمن ، در نقش آخر خود ، باورنکردنی است. او همه چیز های مطمئن برای نامزدی و به احتمال زیاد پیروزی در اسکار است. دیویس نیز بدون شک در کار خواهد بود.

شانس بردن جایزه چقدر است: بسیار زیاد.

چه کسی در اسکار 2021 برنده خواهد شد؟

Hamilton(1  همیلتون

کارگردان: Thomas Kail

خلاصه داستان: همیلتون؛ فیلمی تئاترگونه موزیکال درام به کارگردانی توماس کیل است. داستان نگاهی دارد به زندگی الکساندر همیلتون.

چرا  ارزش بردن جایزه اسکار را دارد: دقت زیادی برای ساخت این فیلم تا حد امکان سینمایی شده است. فیلمبرداری ، تدوین و کارگردانی همچنین چیزی را به وجود می آورد که در تئاتر ریچارد راجرز نتوانستید به دست بیاورید: نزدیکی که به شما امکان می دهد احساسات را در چهره بازیگران مشاهده کنید. کارگردان توماس کیل (که همچنین تهیه کنندگی صحنه را نیز بر عهده داشت) نماها را معطوف به نماهای نزدیک می کند تا بتواند احساسات و انرژی بازگران نمایش را به خوبی به ما نمایش دهد.

شانس بردن جایزه چقدر است: قطعا جایزه بهترین فیلم موزیکال در دستان کارگردان این فیلم است. شک نکنید!

چه کسی در اسکار ۲۰۲۱ برنده خواهد شد؟





:: برچسب‌ها: اسکار 2021 ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: