نقد و بررسی سریال after life: زندگی ادامه دارد
نوشته شده توسط : روژان ساربان زاده

پس از زندگی” داستان آشنایی را روایت می کند. مردی که همیشه دارای روحیه محافظه کارانه و سختی بوده که این بار با مرگ نابهنگام همسرش تغییر می کند. او زندگی اش را در برابر خوشبختی های متفاوت و جدیدی باز می کند و در این مسیر می خواهد آنطور زندگی کند که معتقد است ارزش  آن را دارد. او سرسختانه به حرف ها و نگرش های تند خود می چسبد تا اینکه سرانجام نمی تواند، یا شاید مهم تر، در واقع نمی خواهد. مطمئناً این یک داستان راجع به نوع زندگی ها امروزی انسان ها است. اما بیش از این ، یک داستان در مورد یادگیری زندگی است اینکه انسان ها نباید به روال عادی آن عادت کنند، بلکه باید آنطور که می خواهند زندگی کنند حتی اگر انجام چنین کاری کاملاً غیرممکن احساس شود.

آنچه “پس از زندگی” را بسیار جذاب می کند این است که نویسنده ، کارگردان و ستاره این نسخه ریکی جرویز است. ‘جرویز در فیلم های “دفتر” و “موارد اضافی” ، شخصیت عمومی صمیمانه ای را مطرح کرد که به گفته او اغلب شخصیتی غیرقابل قبول در هالیوود است ، علیرغم اینکه او برای این نقش ها چهار بار نامزد گلدن گلوب بوده است. جرویز با شبکه نتفلیکس همکاری بسیار زیادی داشته است که تاکنون شامل دو ویژه برنامه کمدی استندآپ ، سه فیلم و اکنون سریال پر بیننده “پس از زندگی” است.

خلاصه ای از فعالیت های (ریکی جرویز) کارگردان، نویسنده و بازیگر سریال پس از زندگی

کمدی ریکی جرویز به گونه ای است که از لحظات خنده دار به روایت های جدی و تلخ  برمی گردد، و این ویژگی این کمدین با استعداد است. (ریکی جرویز) که بسیاری از برنامه های کمدی ویژه خود در سال ۲۰۱۸ به نام (“بشریت“) را برای دفاع از حق ساختن جوک های بسیار تند درباره هر موضوع – از دستگاه تناسلی افراد گرفته تا سگهایی که ایدز گرفته اند – پرداخته است. “پس از زندگی”  تمام آن کمدی را در بر دارد با یک درس عبرت بسیار مهم، آن هم این است که عمر ما به سرعت در حال گذر است و چه بهتر که ما این لحظات زندگی مان را با خوشحالی بگذارنیم به جای اینکه رفتار های محتاطانه ای داشته باشیم و برای زندگی مان چارچوب تعیین کنیم.

نقد و بررسی سریال after life زندگی ادامه دارد

افسردگی تونی بعد از فوت همسرش

زمانی که با تونی (ریکی جرویز) آشنا می شویم ، او در حال عذاداری برای همسرش است. وی ویدیویی را که همسرش لیزا (کری گودلیمان) قبل از مرگ برای او ساخته است تماشا می کند لیز از او می خواهد غم و غصه را کنار بگذارد و زندگی شادی برای خودش محیا کند . مطمئناً تونی همه این توصیه ها را نادیده گرفته است. درعوض ، او در خانه و محل کار خود رفتار های خوبی نشان نمی دهد زیرا او بیشتر از آنچه که فکر می کرده دچار غم و اندوه شده است. با اعتقاد به اینکه لیزا تنها کسی است که او را فهمیده یا می تواند درک کند ، تونی به انسانی سخت تر و بدرفتارتر از خود قبلی اش تبدیل می شود که از هر فرصتی استفاده می کند تا به خود و همه اطرافیان خود یادآوری کند که زندگی وقت تلف کردن است و قصد دارد خودش را بکشد تا دیگر زندگی نکند. (علی رغم دید مثبت این سریال برای ادامه زندگی ، من واقعاً After Life را برای هر کس که قبلاً خودکشی کرده است توصیه نمی کنم.)

در چند قسمت اول ، نگرش وحشتناک تونی برای پوچ بودن زندگی بر کل داستان حاکم است. این حالت برای طرفداران (ریکی جرویز) آشنا خواهد بود، تونی با اهانت به اهالی شهر سعی می کند افراد را متوجه رفتار های خودش کند. او با همکاران خوش بینش وقت بیشتری را می گذراند ، خصوصاً کسی که تمام شخصیتش “عاشق کوین هارت” است. او یک شب زمانی که دارد با دوستانش وقت می گذراند ، توسط کمدین دیگری روی صحنه خوانده می شود و این لحظه ای است که او می تواند خودش را پیدا کند. در اینجا ایده ای وجود دارد که بپذیریم چگونه غم و اندوه می تواند تبدیل به رفتار های درست شوند.

نقد و بررسی سریال after life زندگی ادامه دارد

زندگی ادامه دارد

نقطه عطف زمانی اتفاق می افتد که کسی بالاخره جلو می رود و تونی را با چهره خودش آشنا می کند و به او می فهماند رفتارش اشتباه است در این لحظه ، کل سریال تغییر می کند. اگرچه تونی هنوز کاملاً متوجه این موضوع نشده است ، اما این زنگ بیدارکننده کاتالیزوری برای ادامه کار او است و انگیزه های ادامه زندگی کم کم برای او پدیدار می شود و او می تواند کمی بی پروا تر باشد و شخصیت قبلی اش را از یاد ببرد. در دیالوگ های فیلم نیز اشاره می شود که زندگی ادامه دارد و ما در طول مسیرمان با اتفاقات مختلفی رو به رو می شویم که بخش زیادی از آن ها برایمان ناخوشایند است اما تنها راه چاره ادامه دادن است.

نقد و بررسی سریال after life: زندگی ادامه دارد





:: برچسب‌ها: نقد و بررسی , نقد و بررسی سریال ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: