8 فیلم برتر دهه 90 که حتما باید ببینید
نوشته شده توسط : روژان ساربان زاده

خبرگزاری آریا- فیلم های دهه 90 به طور کلی در ذهن های افراد زیادی مانده است زیرا آن فیلم ها دارای نبوغ بی نظیری بودند که هرگز در سال های بعد تکرار نشد. دهه 1990 به اندازه قدرت نوآوری های فن آوری تکنولوژی در سطح جهانی دوره شگفت انگیزی بوده است. شاید همان استفاده از تکونولوژی های اولیه و تحول های اساسی در جهان باعث شد تا آن فیلم های باشکوه و عظمت ساخته شوند. با ما در سایت دانلود فیلم مووینه همراه شوید تا بهترین فیلم های دهه 90 را مورد بررسی قرار دهیم.

Being John Malkovich 1999   جان ملویچ بودن

فیلمی به اندازه جان مالکوویچ عجیب و غریب و تجربی در دهه 90. چارلی کافمن و اسپایک جونزه برای این تخیل روانشناختی واقعاً عجیب همکاری کردند که در آن بازیگر زندگی واقعی جان مالکوویچ ، با بازی در نقش خودش ، ظرفی برای فرقه پیر اشراف که به دنبال زندگی ابدی هستند ، دیده می شود. «کریگ شوارتس» (کیوساک)، عروسک گردان خیابانی، با اصرار خانواده اش، در شرکت لستر به مدیریت «دکتر لستر» (بین) کاری می گیرد؛ شرکتی که در طبقه هفت و نیم یک برج اداری قرار دارد. روزی «کریگ» یک در پنهانی را کشف می کند که او را از راهرویی به مغز بازیگری به نام «جان مالکوویچ» می برد.جان کوزاک، کامرون دیاز و کاترین کینر ضد قهرمانانی فیلم هستند و پایان غیر قابل پیش بینی فیلم مطمئناً شمارا شگفت زده می کند.

Edward Scissorhands   ادوارد دست قیچی

ادوارد دست قیچی افسانه ی گوتیک تیم برتون است که در ابتدا ممکن است بسیار مسخره به نظر برسد، اما احتمال این  وجود دارد که لحظات پایانی فیلم را گریه کنید. یک ربات نیمه حساس و باند پوش از یک کارخانه تولید فرار می کند و توسط یک خانواده مهربان به سرپرستی گرفته می شود. اما چطور کسی که قیچی برای دست دارد می تواند هرگز محبت نشان دهد؟ این یک تراژدی جادویی واقعی است - و تصور متکبرانه و اکسپرسیونیست برتون از حومه آمریکا.

Welcome To The Dollhouse1995 خوش آمدی به خانه عروسکی

کارگردان تاد سولاندز در فیلم خنده دار و کاملاً پوچ گرایانه خود ، به خانه عروسک ها خوش آمدید ، به موضوه بی رحمی در حومه آمریکا می پردازد. این فیلم با بازی هدر ماتارازو که قبلاً ناشناخته بود به عنوان یک نماد اجتماعی ظاهر می شود. فیلم خفتهای مختلفی را نشان می دهد که کودک اجتماعی از او در جامعه متلاشی شده و در شهر زادگاهش نیوجرسی به سر می برد. اگرچه در کل جای خندیدن وجود دارد، خوش آمدی به خانه عروسکی یک تصویر پر از روح از تنهایی در یک دهه است که نوع خاصی از انطباق هنجاری را می طلبد.

Princess Mononoke 1997 شاهزاده موناکو

انواع فیلم های فوق العاده محبوب بسیار فانتزی که این روزها تماشاگران سینما به طور دسته جمعی به سینماها می کشاند ، در مقایسه با دنیای رنگارنگ ایجاد شده توسط انیماتور ژاپنی ، هایوا میازاکی، بسیار کوچک هستند. پرنسس مونوکو یکی از بزرگترین دستاوردهای کارگردان است که با مهارت و استادانه ترسیم و مفهوم سازی شده است. در دهه 1990، میازاکی در پیش بینی بحران آب و هوایی فعلی ما پیش از بازی بود و داستان های عجیب و غریب او به عنوان یک هشدار اولیه در مورد وضعیت وخیم ناشی از ویرانی های ساخته شده توسط بشر عمل می کرد. شخصیت های سرگرم کننده و لحظات جادویی زیادی وجود دارد که به غیر از پیام رسانی سیاسی است و سکانس های اکشن کاملاً آرواره ای هستند.

Eyes Wide Shut   چشمان باز، بسته

آخرین فیلم بلند سینمایی استنلی کوبریک به دنبال فساد روان جنسی در یک فیلم مهیج کاملاً با رنگ و بویی جدید است. نیکول کیدمن ، و تام کروز بسیار غیرقابل توصیف (در آن مرحله یک زوج واقعی بودند) در جستجوی درهم آمیختن رضایت جنسی ، به بهترین شکل هستند که در تاریکی و خشم فرو می روند.  اگرچه  Eyes Wide Shut  اثری کمتر دیده شده از مشهورترین فیلم های کوبریک به یادگار مانده است، اما در کل کارنامه او بهترین باشد.

Doom Generation   نسل سوخته

در حالی که دهه 90 اغلب به عنوان دوره رشد اقتصادی و امیدواری اجتماعی به یادگار مانده است، گروه خاصی از نوجوانان محروم از حق رای دادن، زیر پا گذاشتن، غر زدن و شکایت بی پایان در جامعه را پر کرده بودند. یک فیلم ویترینی از عصبانیت اولیه هزاره است  و از رز مک گوان بسیار دلسوز به عنوان یک دختر رویایی فوق العاده بی احساس استفاده می کند که در یک مثلث عاشقانه عجیب و غریب گرفتار شده است. بسیاری از سبک های شیک و طرح های لباس بسیار زیبا که نمایانگر نگرش دهه در این فیلم است، وجود دارد، اما نتیجه تاریک فیلم چیزی جدی درباره خشونت است که در زیر همه خوش بینی های دهه 90 وجود دارد.

 

Scream 1996   جیغ

این فیلم آنچنان پیشگامانه و تأثیرگذار است که اساساً می توان فیلم های ترسناک را به عنوان قبل یا بعد از جیغ دسته بندی کرد. شاهکار پست مدرن وس کریوان با بلند گفتن قوانین ژانر قواعد ژانر را زیر پا گذاشت و سفری پر از پیچ و تاب را به درون و فراتر از برش های سینمای ترسناک انجام داد. آنتاگونیست اصلی فیلم ، که بعداً توسط طرفداران لقب Ghostface خواهد یافت، از آن زمان به نماد دهه 90 تبدیل شده است اما همچنین از خرده فرهنگ های مختلف گوت و پانک نیز برخوردار است. از طریق جیغ، ستاره نجیب کمبل به عنوان برترین دختر Final صعود کرد.

Clueless 1995  بی سرنخ

«کِر» یک دختر دبیرستانی مشهور است که با ماجراهای خاص دوره نوجوانی دست و پنجه نرم می کند. تأکید بر این که واقعاً تأثیرگذار این فیلم تولید کننده عبارت واضح واقعاً چه اثری بوده و ادامه دارد دشوار است: علیرغم آنچه در ابتدا به نظر می رسید یک داستان سطحی در مورد نوجوانان پوچ و ثروتمند باشد، Clueless طرح نوعی خاص از فمینیسم "قدرت دختر" را بنا نهاد در یک جنبش کامل برای توانمندسازی زنان نمود یافته است. علاوه بر این ، احتمالاً یکی از شیک ترین فیلم هایی است که تاکنون ساخته شده است.

 

8 فیلم برتر دهه 90 که حتما باید ببینید





:: برچسب‌ها: دانلود فیلم , فیلم سینمایی , فیلم جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: