۱۱ فیلم کلاسیک که باید در سال ۲۰۲۰ تماشا کنید
نوشته شده توسط : روژان ساربان زاده

در حالی که امسال تعداد زیادی فیلم پرفروش هیجان انگیز به سینما ها آمد اما ما در این بخش از مقالات مووینه در تلاشیم تا شمارا با بهترین فیلم های کلاسیک قدیمی آشنا کنیم. ما در این لیست فیلم های قبل از سال ۱۹۸۰ را که باید امسال آنها را تماشا کنید انتخاب کرده ایم. چرا؟ ، ۱) آنها یادآوری چیزی هستند که نماد دوران طلایی سینما است ۲) مزایای دیدن این فیلم ها این است که هر چند مربوط به سال های قبل اند اما برای مردم امروزی پر از تجربیات جالب هستند.

 

Cool Hand Luke 1967   لوک خوش دست

این فیلم درام در سال ۱۹۶۷ با بازی کینگ کول، پل نیومن . لوک جکسون، کهنه سرباز جنگ، چندین دستگاه پارکومتر را می شکند و به دو سال حبس در زندان فلوریدا محکوم میشود. “آنچه ما در اینجا به دست آوردیم عدم موفقیت در برقراری ارتباط است”. نیومن نقش لوک جکسون جنایتکار کوچک را بازی می کند که به یک وقت در مزرعه زندان فلوریدا محکوم می شود. جکسون توسط افسران مورد ضرب و شتم قرار می گیرد اما به استقامت و روحیه خود حفظ می کند.

11 فیلم کلاسیک که باید در سال 2020 تماشا کنید

In the Heat of the Night 1967  در گرمای شب

فیلم در گرمای شب سال ۱۹۶۷ با بازی سیدنی پواتیر دیوانه وار با استعداد همچنان یکی از بهترین فیلم های تبعیض نژادی در آمریکا است که تاکنون ساخته شده است. این فیلم جایزه اسکار بهترین فیلم را به خانه برد و یکی از بهترین جملات موسسه فیلم آمریکایی را طلاکاری کرد: “آنها به من می گویند آقای مست” تیبس  سطح بازیگری فوق العاده ای دارد و رود اشتایگر در مقابل پوآتیه بازی می کند و تأثیر کلی آن فراموش نشدنی است. این یک درام جنایی است که با پوآتیه در نقش یک کارآگاه که باید آن را را حل کند.

 

Seven Samurai 1954  هفت سامورائی

کوروساوا یکی از مهمترین کارگردانان تاریخ سینما است که در طول این ۵۰ سال فعالیت حرفه ای ۳۰ فیلم ساخته است. این کارگردان ژاپنی بیشتر با هفت سامورایی شناخته می شود ، که اغلب به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان تا به امروز و فیلمی که جورج لوکاس را کاملاً درگیر کرد ، شناخته می شود. این فیلم داستان یک سامورایی سرکش است که برای محافظت از دهکده ای در برابر راهزنان استخدام شده است. چه چیزی باعث شده است به این خوبی باشد؟ طراحی بصری هر فریم به طرز ماهرانه ای تنظیم شده تا قوی ، منحصر به فرد و قدرتمند باشد. پیشنهاد جورج لوکاس را دنبال کنید و چند فیلم کوروساوا را تماشا کنید تا “از نبوغ واقعی او قدردانی کنید”.

 

The Godfather 1972  پدر خوانده

پدرخوانده رتبه دوم بهترین فیلم های تاریخ و البته رتبه یک بهترین فیلم های کلاسیک است. این فیلم نمادین که در سال ۱۹۷۲ توسط کارگردان فرانسیس فورد کاپولا منتشر شد ، موفق به کسب سه جایزه اسکار شد  و همواره به عنوان یکی از بهترین فیلم های ساخته شده شناخته شده است . این فیلم حتی باعث ایجاد “اثر پدرخوانده” ، یک تغییر ذهنی کامل در نحوه نمایش ایتالیایی ها در هالیوود شد . درام های اوباش در اطراف خانواده جنایی دون ویتو کورلئونه (مارلون براندو) و پسر کوچکش مایکل (آل پاچینو) است و موضوعات انتقام جویی ، خانواده و رؤیای آمریکایی را لمس می کند.

11 فیلم کلاسیک که باید در سال 2020 تماشا کنید

Taxi Driver 1976   راننده تاکسی

با امتیاز ۹۸ درصدی در سایت Rotten Tomatoes ، این فیلم در سال ۱۹۷۶ یک جوان با بازی رابرت دنیرو: مارین تراویس بیکل ۲۶ ساله که از کار خود خارج شد. تراویس افسرده است ، در شهر نیویورک با تاکسی رانندگی می کند و شیفته یک داوطلب مبارزات سیاسی، بتسی می شود. تراویس به دنبال راه هایی برای ابراز ناامیدی و تنهایی خود است اما به طور مداوم کوتاه می آید. در عصر انزواگرایی دیجیتالی امروز ، این یک فیلم عالی است که باید دوباره به آن نگاه کنید. همچنین یکی از آن پایان های بحث برانگیز که ما خیلی دوستش داریم. حضور جودی فاستر و بازی فوق العاده او در این فیلم جزو نکات به یاد ماندنی این فیلم است.

 

Foxy Brown 1974   فاکس براون

فاکسی براون یکی از معدود زنانی است که در لیست ما نقش آفرینی می کند ، یک زن سیاه پوست قدرتمند و شهامت طلب است که برای گرفتن انتقام از یک اوباش قاتل ، خود را به عنوان یک روسپی کلاس بالا مبدل می کند.. نه تنها فیلم در نمایش بیشتر بازیگران سیاه پوستان از اهمیت بالاتری برخوردار بود ، بلکه در جنبش قدرت زنان نیز نقش اساسی داشت. گریر نوع جدیدی از قهرمان بود که همه باید ببینند ، نمایندگی از زیبایی ، جنسیت و زنانه آفریقایی-آمریکایی ها. حتماً به توضیحات کارگردان جک هیل گوش دهید. زنی سیاه پوست پس از کشته شدن دوست پسرش توسط تبهکاران تصمیم به انتقام از آنها می گیرد.

 

Enter the Dragon 1973   اژدها وارد می شود

ممکن است تصور کنید فیلم کلاسیک بروس لی ، اژدها وارد  می شوید ، یک حرکت اکشن سخت است اما در واقع یک درام با هنرهای رزمی است ، بنابراین ، بهترین نوع از فیلم های کلاسیک است. در این فیلم ، لی برای دستیابی به فروشنده مواد مخدر که خواهرش را کشت ، وارد مسابقه کونگ فو می شود. خب ، طرح خیلی عمیق نیست ، اما لی در آن فیلم درخشید. لی به عنوان یک مرد پیشرو ، همه جعبه های آسیب پذیر ، بدخواه ، مصمم و جذاب بازی کرد. سکانس های مبارزه تماشای آن را برای بار سوم ، دهم و صدمین بار همچنان جذاب می کند. این یک گنجینه ملی است. این فیلم توسط کتابخانه کنگره “از نظر فرهنگی” مهم تلقی شده و برای نگهداری در فهرست فیلمهای ملی انتخاب شد.

11 فیلم کلاسیک که باید در سال 2020 تماشا کنید

Nosferatu 1922    نوسفراتو

. نوسفراتو اقتباسی غیر مجاز از رمان کلاسیک برام استوکر در سال ۱۸۹۷ ، دراکولا بود. امروز ، اصطلاح “نوسفراتو” مترادف با خون آشام یا دراکولا است. این فیلم صامت و سیاه و سفید توماس هاتر را هنگام سفر به یک قلعه دورافتاده ترانسیلوانیا متعلق به کنت اورلوک دنبال می کند که به آرامی خود را به عنوان خون آشام نشان می دهد. نوسفراتو با رتبه ۹۷ درصد در Rotten Tomatoes ، طلایه دار سبک اکسپرسیونیسم است.

 

La Dolce Vita 1960   زندگی شیرین

این فیلم دیوانه کننده و گمراه کننده است، اما تأثیر فوق العاده ای بر شما می گذارد. روزنامه ‏نگارى به نام «مارچلو روبینى» ( ماسترویانى ) با نوشتن مطالب جنجالى و داستان رسوایى‏ ها تأمین معاش مى‏ کند. او در حالى که جاه‏ طلبى‏ هاى ادبى نیز دارد در منجلاب جامعه‏ ى فاسد رم گرفتار آمده و بى‏ اعتنا به اصول اخلاقى مى‏ کوشد تا خودش را پیدا کند. این انحطاطی و وحشی است اما غنی از نماد و پیام در مورد آنچه که لحظات دیوانه وار “زندگی” نامیده می شود. از استعدادی که نابغه سینما یعنی آقای فدریکو فلینی لذت ببرید.

 

Bullitt 1968   بولیت

این فیلم ۱۹۶۸ نه تنها شما را ترغیب می کند که لباس یقه اسکی (سبک مک کوئین) را امتحان کنید ، بلکه شمارا وسوسه رانندگی با یک فورد موستانگ ۳۹۰ GT  بر تپه های سانفرانسیسکو می کند . ستوان بولیت (مکویین)، کارآگاه پلیس سن فرانسیسکو، مأمور محافظت از جانی راس (رنلا) عضو سندیکای تبهکاران می شود که قرار است علیه هم دستانش شهادت بدهد. والتر چالمرز (وون)، معاون دادستان، بولیت را تهدید می کند که اگر راس بمیرد، او نیز کارش را از دست خواهد داد و خیلی زود راس کشته می شود.

11 فیلم کلاسیک که باید در سال 2020 تماشا کنید

Ben-Hur 1959   بن هور

این فیلم حماسه ای به سبک کتاب مقدس است که یک شاهزاده یهودی را دنبال می کند که توسط همسایه رومی خود به بردگی فرستاده می شود. شاهزاده آزادی خود را به دست می آورد و انتقام می گیرد. بهترین بازیگر مرد  تاریخ هالیوود ، چارلتون هستون ، در نقش بن هور کمی و گنگ بازی می کند.

۱۱ فیلم کلاسیک که باید در سال ۲۰۲۰ تماشا کنید





:: برچسب‌ها: دانلود فیلم , فیلم سینمایی , فیلم جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: