۴۹ سریال برتر تاریخ + [ لینک دانلود و تریلر ]
نوشته شده توسط : روژان ساربان زاده

سریال ها همیشه محبوبیت بسیار زیاد تری نسبت به فیلم های سینمایی دارند. ما برای شما در این لیست بهترین سریال های تاریخ که در شبکه های مختلف جهانی طرفداران بی شماری داشته اند را آورده ایم. ممکن است در ایران سریال هایی که با اصول اخلاقی و نگاه جامعه ی شرقی نزدیک تر باشد محبوبیت بیشتری پیدا کنند، همانند سریال های ترکی و یا سریال های کره ای اما بدون شک سریال های آمریکایی سردمدار بهترین سریال های تاریخ هستند.

 

۴۹) Oz

ژانر:جنایی، درام، هیجان انگیز

تاریخ انتشار :۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳

Oz یک سریال درام تلویزیونی آمریکایی است که در جولای ۱۹۹۷ اکران شد. این داستان از فعالیت های روزمره یک زندان بسیار غیرمعمول است، زندانی به نام “زمرد شهر” که ساکنان مجرمانه با دقت مدیریت می شوند. Oz  توسط شبکه برتر داستان سریال به فرار زندانی ها مربوط نیست و بیشتر به اتفاقات داخل زندان و ارتباط پرداخته میشه. این زندان با دیگر زندانها فرق داره چراکه دارای یک قسمتی است بنام E-city که در این محوطه زندانیان آزادند ولی هر حرکت آنها توسط نگهبان ها کنترل میشه.HBO تولید شد و برای شش فصل اجرا شد و آخرین قسمت آن در فوریه ۲۰۰۳ پخش شد.

 

۴۸) Fargo

ژانر:جنایی، درام، هیجان انگیز

تاریخ انتشار:۲۰۱۴ تا اکنون

فارگو یک مجموعه تلویزیونی درام کمدی-جنایی سیاه است. از لورن مالو (بیلی باب تورتون) پیروی می کند ، که با عبور از بمیدجی ، مینه سوتا ، با سونیت ، خشونت و فریب خود بر جامعه تأثیر می گذارد. این سریال در ۱۵ آوریل ۲۰۱۴ اکران شد و به مدت سه فصل پخش شد. یک فصل دیگر در مرحله تولید است اما به دلیل بیماری همه گیری ویروس کرونا به تأخیر می افتد.

 

۴۷) Only Fools and Horses

ژانر:کمدی

تاریخ انتشار:۱۹۸۱ تا ۲۰۰۳

مورد بعدی در لیست بهترین سریال های تلوزیونی در همه زمان ها به نام فقط احمق ها و اسب ها است. یک کمدی کلاسیک در مورد دو برادر به نام‌های “دل بوی” و “رادنی تراتر” که با فروختن اجناس دست دوم، زندگی خود را می‌گذارند و فکر می‌کنن تا سال آینده میلیونر می‌شوند. به طور خلاصه ، این مجموعه Trotters ، یک خانواده جنوب شرقی لندن از بازرگانان بازار و فروشندگان چرخ را دنبال می کند، زیرا آنها برای به دست آوردن ثروت خود هر کاری را که می توانند انجام می دهند.

 

۴۶) Fleabag

ژانر:کمدی، درام

تاریخ انتشار:۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹

Fleabag یک مجموعه تلویزیونی کمدی-درام انگلیسی است که فعالیت های روزمره یک زن جوان روحیه آزاد ، گیج و عصبانی را در لندن دنبال می کند. این سریال در ژوئیه ۲۰۱۶ شروع شد تا اینکه در آوریل ۲۰۱۹ به پایان رسید. فیلم‌ها و سریال‌های زیادی تا به حال اقبال خود را در ارائه‌ی داستانی با محوریت زن مدرن در لباس ضد قهرمان آزموده‌اند، اما حداقل در چند سال اخیر کمتر اثری دیده می‌شود که توانسته باشد این کار را به درستی انجام دهد و یک «دختر بد» غیر کلیشه‌ای درست و حسابی به بینندگان عرضه کند اما در این سریال به خوبی این شخصیت پرداخته شده است.

 

۴۵) Stranger Things

ژانر:درام، فانتزی،ترسناک

تاریخ انتشار:۲۰۱۶ تا اکنون

Stranger Things یک مجموعه درام و ترسناک علمی-تخیلی آمریکایی است که برای اولین بار در ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ در نتفلیکس پخش شد. فصل اول نمایش ها بر تحقیقات در مورد ناپدید شدن یک پسر جوان و اتفاقات عجیب در شهر و اطراف شهری است که در آن واقع شده است: هاوکینز ، ایندیانا. همچنین ، یک دختر جوان از ناکجا آباد ظاهر می شود که دارای برخی توانایی های غیرمعمول روانپزشکی است. Stranger Things به مدت سه فصل و در مجموع بیست و پنج قسمت پخش شد.

۴۴) Roots

ژانر:بیوگرافی، درام، تاریخی

تاریخ انتشار:۲۰۱۶

Roots بازسازی مینی سریال سال  با همین نام که در سال ۱۹۹۷ است.هر دو مجموعه بر اساس رمانی از الکس هیلی ساخته شده که در سال ۱۹۷۶ منتشر شده‌ است. نام کامل رمان هیلی (ریشه‌ها : حماسه یک خانواده آمریکایی) است.در خلاصه داستان این سریال آمده است که کانتا کینته ی جوان ، ساکن قبیله ای در گامبیا ، در جوانی توسط بازرگانان برده ربوده می شود و به همراه عده‌ ای دیگر در بدترین وضعیت با کشتی‌ های تجاری به آمریکا منتقل و به فروش می‌ رسد. او در آمریکا محتمل رنج های بسیاری می شود. اولین بار در تاریخ ۳۰ مه ۲۰۱۶ پخش شد و شرح وقایع زندگی یک مرد آفریقایی است که به عنوان برده در ایالات متحده آمریکا فروخته شد. Roots  برای یک فصل و در مجموع چهار قسمت اجرا شد.

49 سریال برتر تاریخ + [ لینک دانلود و تریلر ]

۴۳) Sons of Anarchy

ژانر:جنایی، درام، هیجان انگیز

تاریخ انتشار:۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴

پسران آنارشی به انگلیسی: Sons of Anarchy یک سریال تلویزیونی جنایی آمریکایی در سال ۲۰۰۸ است که زندگی روزمره یک باشگاه موتور سیکلت غیرقانونی را که در شهر خیالی دره مرکزی کالیفرنیا واقع شده است دنبال می کند. این سریال در ۳ سپتامبر ۲۰۰۸ به نمایش درآمد و در هفت فصل با مجموع ۹۲ قسمت پخش شد. سریال از لحاظ کیفی در سطح مطلوبی قرار دارد. این نکته به این معنی است که سازندگان سریال و کارگردان‌های هرقسمت به خوبی از عهده‌ی وظیفه خود برآمده‌اند و با به تصویر کشیدن و کنارهم قرار دادن اتفاقات مختلف به نحوی خوب تجربه‌ی خیلی خوبی برای ببیندگان فراهم می‌کنند و در عین حال پیوستگی میان قسمت‌های سریال و حتی فصل‌ها، به صورت بسیار خوبی حفظ شده است.

 

۴۲) ۲۴

ژانر:اکشن، جنایی، درام

تاریخ انتشار:۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰

۲۴ یک مجموعه تلویزیونی درام اکشن آمریکایی است که عملیات جک بائر ، مدیرField را برای واحد ضد تروریستی لس آنجلس دنبال می کند. بائر برای نجات ملت خود از تهدید نهایی باید توطئه های تروریستی را کشف کند و یکبار برای همیشه به آنها پایان دهد. ۲۴ در ۶ نوامبر ۲۰۰۱ به نمایش در آمد و در ۱۹ قست در ۸ فصل پخش شد.

 

۴۱) Frasier

ژانر:کمدی

تاریخ انتشار:۱۹۹۳ تا ۲۰۰۴

مجموعه تلویزیونی کمدی آمریکایی Frasier زندگی روحانیون روانپزشک Fraiser Crane را پس از بازگشت به زادگاهش سیاتل ، واشنگتن ، دنبال می کند تا زندگی جدیدی را به عنوان یک شخصیت رادیویی بسازد. سریال Frasier توسط دیوید آنجل در سال ۱۹۹۳ ساخته شد و در سال ۲۰۰۴ به پایان رسید این سریال موفقیت های زیادی بدست آورد.

 

۴۰) Six Feet Under

ژانر:کمدی، درام

تاریخ انتشار:۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵

شش فوت زیر زمین برای اولین بار درشبکه HBO در ایالات متحده در ۳ ژوئن ۲۰۰۱ به نمایش در آمد. این مجموعه تلویزیونی درام آمریکایی زندگی و فعالیتهای روزمره خانواده فیشر را که صاحب یک خانه تدفین در لس آنجلس هستند ، دنبال می کند. ۶ فوت زیر زمین فاصله ۲ متریست که تابوت زیر زمین قرار می گیرد. بر خلاف اسم سریال که اشاره به مرگ دارد ، مضمون آن بیشتر به حسی که روی زمین باقی می ماند بر میگردد. این سریال در طول پنج فصل شصت و سه قسمت پخش شد.

49 سریال برتر تاریخ + [ لینک دانلود و تریلر ] (2)

۳۹) ER

ژانر:درام، عاشقانه

تاریخ انتشار:۱۹۹۴ تا ۲۰۰۹

ER یک مجموعه تلویزیونی درام پزشکی آمریکایی است که برای اولین بار در ۱۹ سپتامبر ۱۹۹۴ در NBC پخش شد. این نمایش پزشکان و کارکنان اتاق اورژانس ER بیمارستان عمومی شهرستان شیکاگو ، ایلینوی را دنبال می کند.هر قسمت داستان یک روز دیگر را در شبکه احساس می‌کند، از هیجان به دنیوی، و شادی به قلب. حرکات موزون، خطوط نمودار به‌هم‌پیوسته، و rollercoastering عاطفی برای تلاش برای به تصویر کشیدن دقیق محیط پر استرس یافت‌شده در آنجا به کار می‌رود. ER در طول ۱۵ فصل برای ۳۳۱ قسمت پخش شد.

۳۸) Blackadder

ژانر:کمدی

تاریخ انتشار:۱۹۸۲ تا ۱۹۸۳

Blackadder یک مجموعه تلویزیونی مستند بریتانیایی شبه-تاریخی است که از سال ۱۹۸۳-۱۹۸۹ پخش می شد. هر مجموعه در دوره تاریخی خود بود و پیروان شیطان بلکادر (روآن اتکینسون) و شریک زندگی او در جرم ، بالدریک (تونی رابینسون) بود. جنگ جهانی اول از ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ به بررسی سیاست های پشت پرده، اهداف و عملیات های این جنگ و همچنین نوع شروع و خاتمه جنگ میپردازد. پخش تصاویر مستند و واقعی از جنگ جهانی اول از جذابیت های این مجموعه است. برای ۲۴ قسمت در چهار مجموعه اجرا شد.

۳۷) The Shield

ژانر:جنایی، درام،هیجان انگیز

تاریخ انتشار:۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸

درام جنایی آمریکایی ، The Shield ، فعالیت های بخش جدیدی از اداره پلیس لس آنجلس را دنبال می کند ، که برای کنترل و حفظ صلح در منطقه خیالی فارمینگتون ایجاد شده است ، که دارای سابقه بد قاچاق مواد مخدر ، فحشا و باند است. ین سریال داستان کارآگاهی به نام ویک مکی رو روایت میکنه که گروه ضربتی ۴ نفره رو فرماندهی میکند. اولین بار شیلد در ۱۲ مارس ۲۰۰۲ اکران شد و در هفت فصل ۸۸ قسمت پخش شد.

 

49 سریال برتر تاریخ + [ لینک دانلود و تریلر ] (2)

۳۶The Walking Dead

ژانر: درام، ترسناک،هیجان انگیز

تاریخ انتشار:۲۰۱۰ تا اکنون

این مجموعه تلویزیونی ترسناک پسا آخرالزمانی آمریکایی بر اساس مجموعه کتاب های مصور توسط رابرت کرکمن ، تونی مور و چارلی آدلارد ساخته شد. این سریال در مورد گروهی از بازماندگان است که سعی دارند با فرار از دست زامبی ها زنده بمانند در حالی که به طور مداوم توسط زامبی های گوشتخوار شکار می شوند ،زامبی هایی معروف به “واکر”. مردگان در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۰ اکران شد و در طول ۱۰ فصل ۱۴۶ قسمت پخش شد.

۳۵) NYPD Blue

ژانر:جنایی، درام، معمایی

تاریخ انتشار:۱۹۹۳ تا ۲۰۰۵

NYPD Blue یک مجموعه تلویزیونی درام رویایی پلیس آمریکا است که منعکس کننده مبارزات تیم خیالی پانزدهمین کارآگاه حوزه در منهتن است. این سریال در ابتدا از شبکه ABC پخش شد و از سپتامبر ۱۹۹۳ تا مارس. NYPD Blue تحسین منتقدان زیادی را دریافت کرد و تحسین هایی را در جهت به تصویر کشیدن واقع گرایانه زندگی حرفه ای و شخصی بازیگران بود.

 

۳۴) Orange Is the New Black

ژانر:کمدی، جنایی، درام

تاریخ انتشار: ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹

Orange Is the New Black یک مجموعه تلویزیونی کمدی-درام آمریکایی است. این براساس خاطرات نویسنده این پروژه پایپر کرمان است. داستان سریال، درباره یک زن ۳۰ ساله به نام پیپر چاپمن میباشد که بدلیل جابجایی پول به مدت یک دهه برای دوست مواد فروشش، به مدت ۱۵ ماه زندان محکوم شده است این نمایش تلویزیونی در ۱۱ ژوئیه ۲۰۱۳ در Netflix آغاز به کار کرد و در ادامه به پربیننده ترین سریال اصلی Netflix تبدیل شد.

۳۳) Better Call Saul

ژانر:جنایی، درام

تاریخ انتشار:۲۰۱۵ تا اکنون

Better Call Saul یک سریال درام جنایی تلویزیونی در آمریکاست و پیش درآمد و اسپین آف سریال Breaking Bad است. این نمایش زندگی جیمی مک گیل ، وکیل متهم را دنبال می کند که با شخصیت “ساول گودمن” خود را به یک مجرم برای استخدام تبدیل می کند. این نمایش در ۸ فوریه ۲۰۱۵ در AMC آغاز به کار کرد و تا به امروز به مدت ۵ فصل اجرا شد و فصل ششم آن در سال ۲۰۲۱ پخش می شود.

 

۳۲)۳۰rock

ژانر:کمدی

تاریخ انتشار:۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳

بهترین نمایش تلویزیونی بعدی مجموعه طنز آمیز آمریکایی ، ۳۰ راک است. این نمایش وقایع پشت صحنه یک نمایش کمدی اسکچ زنده داستانی را دنبال می کند و نام خود را از ۳۰ Rockefeller Plaza در شهر نیویورک گرفته است. این سریال در ۱۱ اکتبر ۲۰۰۶ اکران شد و در مجموع ۱۳۸ قسمت در هفت فصل پخش شد.

 

49 سریال برتر تاریخ + [ لینک دانلود و تریلر ] (2)49 سریال برتر تاریخ + [ لینک دانلود و تریلر ] (2)

۳۱) Sherlock

ژانر: جنایی، درام، معمایی

تاریخ انتشار:۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷

شرلوک یک سریال تلویزیونی جنایی در انگلیس است که بندیکت کامبربچ در نقش شرلوک هولمز و مارتین فریمن در نقش دکتر جان واتسون بازی می کند. این فیلم براساس داستان های پلیسی شرلوک هلمز ساخته سر آرتور کانن دویل ساخته شده است و از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ در چهار مجموعه سه بخشی اجرا شده است. شرلوک جوایز متعددی به دست آورد و به دلیل نویسندگی ، بازیگری و کارگردانی مورد تحسین قرار گرفت.

 

۳۰) Parks and Recreation

ژانر: کمدی

تاریخ انتشار:۲۰۰۹ تا ۲۰۲۰

سی امین برنامه تلویزیونی برتر همه زمان ها ، سریال پارکها و تفریح ​​است. طنز سیاسی آمریکایی درباره کارهای مسخره آمیز مقامات عمومی شهر ایندیانا است زیرا آنها تلاش می کنند شهر را تمیز کنند و آن را به مکانی بهتر برای همه تبدیل کنند. این نمایش در ۹ آوریل ۲۰۰۹ در NBC پخش شد و ۱۲۵ قسمت در هفت فصل اجرا شد و در فوریه ۲۰۱۵ به پایان رسید.

 

۲۹) Curb Your Enthusiasm

ژانر:کمدی

تاریخ انتشار:۲۰۰۰ تا اکنون

Curb Your Enthusiasm یک سریال تلویزیونی کمدی آمریکایی است که برای اولین بار در HBO در ۱۵ اکتبر سال ۲۰۰۰ پخش شد. داستان نویسنده و تهیه کننده نیمه بازنشسته تلویزیونی ، لری دیوید ، را دنبال می کند ، او با دوستان و کاملا غریبه های خود در سراسر لس آنجلس به انواع مشکلات دچار می شود. این نمایش در طول ۱۰ فصل برای ۱۰۰ قسمت اجرا شد و چندین جایزه از جمله جایزه گلدن گلوب ۲۰۰۲ برای بهترین مجموعه تلویزیونی را از آن خود کرد.

 

۳۰) Parks and Recreation

ژانر: کمدی

تاریخ انتشار:۲۰۰۹ تا ۲۰۲۰

سی امین برنامه تلویزیونی برتر همه زمان ها ، سریال پارکها و تفریح ​​است. طنز سیاسی آمریکایی درباره کارهای مسخره آمیز مقامات عمومی شهر ایندیانا است زیرا آنها تلاش می کنند شهر را تمیز کنند و آن را به مکانی بهتر برای همه تبدیل کنند. این نمایش در ۹ آوریل ۲۰۰۹ در NBC پخش شد و ۱۲۵ قسمت در هفت فصل اجرا شد و در فوریه ۲۰۱۵ به پایان رسید.

 

۲۹) Curb Your Enthusiasm

ژانر:کمدی

تاریخ انتشار:۲۰۰۰ تا اکنون

Curb Your Enthusiasm یک سریال تلویزیونی کمدی آمریکایی است که برای اولین بار در HBO در ۱۵ اکتبر سال ۲۰۰۰ پخش شد. داستان نویسنده و تهیه کننده نیمه بازنشسته تلویزیونی ، لری دیوید ، را دنبال می کند ، او با دوستان و کاملا غریبه های خود در سراسر لس آنجلس به انواع مشکلات دچار می شود. این نمایش در طول ۱۰ فصل برای ۱۰۰ قسمت اجرا شد و چندین جایزه از جمله جایزه گلدن گلوب ۲۰۰۲ برای بهترین مجموعه تلویزیونی را از آن خود کرد.

 

49 سریال برتر تاریخ + [ لینک دانلود و تریلر ] (2)

۲۶) Peaky Blinders

ژانر:جنایی، درام

تاریخ انتشار:۲۰۱۳ تا اکنون

Peaky Blinders بیست و ششمین سریال تلویزیونی برتر در تمام ادوار است. درام جنایی که در شهر بیرمنگام ، انگلیس اتفاق می افتد و داستان پیروان خانواده گنگستری شلبی پس از جنگ جهانی اول را دنبال می کند. این سریال در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۳ به نمایش در آمد و در ۵ فصل ۳۰ قسمت پخش شد.

 

۲۵) The X-Files

ژانر:جنایی، درام، معمایی

تاریخ انتشار:۱۹۹۳ تا ۲۰۱۸

X Files یک مجموعه تلویزیونی درام علمی-تخیلی آمریکایی است که حول عوامل ویژه FBI فاکس مولدر و دانا اسکالی می چرخد ​​در حالی که آنها راجع به یک سری پرونده های حل نشده ، معروف به X-Files کار می کنند. داستان سریال The X-Files قرار نیست نگاهی صرفا سطحی به حوادث ماورایی داشته باشد و عوامل فیلم دست در دست یکدیگر سطحی از ماجراجویی را خلق کرده‌اند که حتی بینندگان حرفه‌ای سریال‌های تلویزیونی هم به تماشای آن در ابعاد اپیزودیک عادت ندارند. این نمایش از ۱۰ سپتامبر ۱۹۹۳ تا ۱۹ مه ۲۰۰۲ پخش شد و در ۹ فصل ۲۰۲ قسمت به نمایش در آمد.

۲۴) Arrested Development

ژانر:کمدی

تاریخ انتشار:۲۰۰۳ تا اکنون

سریال Arrested Development محصول مشترک دو شبکه معروف یعنی فاکس و نتفلیکس است. پخش این سریال از سال ۲۰۰۳ میلادی آغاز شده است و تا همین سال ۲۰۱۹ نیز ادامه داشته است. داستان این سریال کمدی و زیبا ماجرای مردی جوان به نام مایکل را روایت می کند که به تازگی همسر خودش را از دست داده است و باید خودش به تنهایی از پسر ۱۳ ساله اش مراقبت و نگهداری کند که این کار برای هر فردی دشوار است. این نمایش در زمان اکران با استقبال منتقدان روبرو شد و شش جایزه Emmy و یک جایزه Golden Globe را کسب کرد.

 

۲۳) Deadwood

ژانر: جنایی، درام،تاریخی

تاریخ انتشار:۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶

Deadwood یک مجموعه تلویزیونی غربی آمریکایی است که در دهه ۱۸۷۰ در Deadwood ، داکوتای جنوبی قرار دارد و خیزش شهرها از یک اردوگاه به یک شهر دیگر را به تصویر می کشد. اولین نمایش این سریال در ۲۱ مارس ۲۰۰۴ انجام شد و در سه فصل و ۳۶ قسمت پخش شد. Deadwood با استقبال گسترده منتقدان روبرو شد و به عنوان یکی از بزرگترین سریال های تلویزیونی در تمام دوران شناخته می شود.

 

۲۲) Friends

ژانر:کمدی، عاشقانه

تاریخ انتشار:۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴

مجموعه تلویزیونی آمریکایی Friends ، زندگی شش دوست ۲۰ تا ۳۰ ساله خود را هنگام زندگی در منهتن ، شهر نیویورک دنبال می کند. این نمایش در ۲۲ سپتامبر ۱۹۹۴ در NBC پخش شد و در طی ۱۰ فصل بسیار موفق برگزار شد.سریال دوستان در هر فصل مورد تحسین منتقدان قرار گرفتند ، جوایز بی شماری را از آن خود کردند و به یکی از محبوب ترین نمایش های تلویزیونی در تمام دوران تبدیل شدند. اگر یک بار سریال دوستان را مشاهده کنید دچار امید و انرژی خاصی می شوید که به طور حتم میواهید چند بار دیگر نیز این سریال را مشاهده کنید.

 

۲۱) Band of Brothers

ژانر:اکشن، درام، تاریخی

تاریخ انتشار:۲۰۰۱

Band of Brothers در مورد تاریخچه گردان ۲ ، هنگ ۵۰۶ پیاده نظام چترباز ، از لشکر ۱۰۱ هوابرد ، شرکت “آسان” است.سریال جوخه برادران، که بر اساس داستان واقعی ساخته شده اند، داستان گروهی از نیروهای ویژه و چترباز آمریکایی را روایت میکند که در جریان جنگ جهانی دوم، در آمریکا و انگلستان آموزش های لازم را فرا می گیرند تا راهی میدان نبرد شوند. ولی در هر قسمت، اتفاقات غیرمنتظره و هیجان انگیزی به وقوع می پیوندد که همه شان را از جنگ متنفر میکند. این پیشرفت آنها در مبارزات از آموزش پرش در ایالات متحده تا اقدامات قابل توجه در اروپا ، تا پایان جنگ جهانی دوم است. این سریال در ۹ سپتامبر ۲۰۰۱ در HBO به نمایش در آمد و در همان سال برای “بهترین مینی سریال” جایزه امی و گلدن گلوب را از آن خود کرد.

 

۲۰) Fawlty Towers

ژانر: کمدی

تاریخ انتشار:۱۹۷۵ تا ۱۹۷۹

فاولتی تاورز یک طنز تلویزیونی در انگلیس است که برای اولین بار در سال ۱۹۷۵ از شبکه BBC2 پخش شد. این سریال در یک هتل خیالی به نام Fawlty Towers ، در شهر ساحلی Torquay در “Riviera انگلیس” واقع شده است. در این مجموعه چهار آدم داستان زن و شوهر صاحب هتل، سرآشپز و یک خدمتکار هستند. “جان کلیز” در نقش “بزول فولتی” مردی عصبی و اغلب گستاخ است، “پرونلا اسکیلز” در نقش همسر او، “سیبل فولتی” زنی است آرمانگرا و ریاست طلب. دو سری از شش اپیزود تولید شد و این نمایش توسط هیئت متخصصان طنز که توسط رادیو تایمز جمع آوری شده بود ، به عنوان بزرگترین کمدی تلویزیونی بریتانیا شناخته شد.

 

۱۹) South Park

ژانر:انیمیشن، کمدی

تاریخ انتشار:۱۹۹۷ تا اکنون

این کمدی انیمیشن آمریکایی زندگی چهار پسر به نام  استن مارش ، کایل بروفلوسکی ، اریک کارتمن و کنی مک کورمیک را دنبال می کند ، زیرا آنها در شهر اصلی خود در کلرادو هیچ چیز خوبی ندارند. این سریال در ۱۳ آگوست ۱۹۹۷ آغاز به کار کرد و در ۲۳ فصل ۳۰۷ قسمت پخش شد. South Park برنده جوایز بی شماری شد و به عنوان دهمین کارتون عالی تلویزیون در تمام زمانها توسط راهنمای تلویزیون قرار گرفت.

۱۸) Battlestar Galactica

ژانر:اکشن،ماجراجویی، درام

تاریخ انتشار:۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹

سریال تلویزیونی علمی تخیلی نظامی ۲۰۰۴ ، Battlestar Galactica در اکتبر ۲۰۰۴ برای اولین بار به نمایش درآمد. این مجموعه در گروهی از سیارات ، موسوم به دوازده مستعمره ، در یک سیستم ستاره ای دور افتاده قرار دارد. پس از حمله مستعمره ، خدمه ای برای محافظت از آخرین انسان تشکیل شدند. Battlestar Galactica 76 قسمت را طی چهار فصل طی کرد و مورد تحسین منتقدین از مهمترین نشریات قرار گرفت.

 

۱۷) All in the Family

ژانر:کمدی، درام

تاریخ انتشار:۱۹۷۱ تا ۱۹۷۹

هفدهمین سریال تلویزیونی در تمام دوران ها ، طنز آمریکایی ، همه در خانواده است. این سریال زندگی پدری از طبقه کارگر که در تلاش برای تأمین هزینه زندگی خانواده اش  است را دنبال می کند و درگیری های زندگی روزمره آنها را به صورت مستند روایت می شود. همه اعضای خانواده در ۱۲ ژانویه ۱۹۷۱ برای اولین بار پخش شد و در ۹ فصل ۲۰۵ قسمت پخش شد.

۱۶) Boardwalk Empire

ژانر:جنایی، درام، تاریخی

تاریخ: ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴

Boardwalk Empire یک سریال درام جنایی آمریکایی است که در آتلانتیک سیتی ، نیوجرسی واقع شده است. این زندگی Enoch “Nucky” Thompson را هنگام تلاش برای کنترل و دویدن دنبال می کند. آتلانتیک سیتی در دوران ممنوعیت دهه های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰٫ این نمایش مورد تحسین منتقدان گسترده ای قرار گرفت و ستایش ها نسبت به سبک بصری و مبانی شخصیت های تاریخی مورد توجه قرار گرفت. Empire Boardwalk Empire چندین جایزه از جمله جایزه گلدن گلوب برای “بهترین سریال تلویزیونی-درام” در سال ۲۰۱۱ دریافت کرد.

 

۱۵) Twin Peaks

ژانر:جنایی، درام،معمایی

تاریخ انتشار:۱۹۹۰ تا ۱۹۹۱

Twin Peaks یک سریال درام ترسناک مرموز آمریکایی است که اولین بار در ۸ آوریل ۱۹۹۰ در ABC پخش شد. این داستان به دنبال تحقیق در مورد قتل ملکه ای به نام، لورا پالمر در شهر خیالی Twin Peaks است. نماینده ویژه FBI ، دیل کوپر ، تحقیقات را آغاز می کند و در طول مسیر با پیچ و خم های هیجان انگیزی مواجه می شود. این نمایش در ۴۸ قسمت در سه فصل نمایش داده شد و چهارده نامزدی جشنواره های معتبر را برای آن در پی داشت.

 

۱۴) The West Wing

ژانر:درام

تاریخ انتشار:۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶

بال غربی The Wing Wingیک سریال درام سیاسی آمریکایی است که در سال ۱۹۹۹ و در غرب کاخ سفید در زمان دولت دموکراتیک جوزیا بارتلت اتفاق می افتد. هر کدام ازین افراد نقش مهمی را در بازی قدرت واشنگتن بازی میکنند. در این سریال مخاطب کاراکترهای این سریال را از میان اتفاقات سیاسی و فردی زیادی دنبال میکند تا اینکه متوجه میشود. این سریال به عنوان یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین مجموعه های تلویزیونی در تمام دوران ها به حساب می آید. این سریال جوایز بسیاری از جمله سه جایزه گلدن گلوب و ۲۶ جایزه امی را از آن خود کرده است.

 

۱۳) Doctor Who

ژانر:ماجرجویی، درام، خانوادگی

تاریخ انتشار:۲۰۰۵ تا اکنون

با حضور در رتبه سیزده در لیست بهترین برنامه های تلویزیونی در همه زمان ها ، سریال تلویزیونی علمی تخیلی بریتانیا ، Doctor Who است. سریال دکتر هو، داستان فردی به نام دکتر  را روایت میکند که از نژاد اربابان زمان است و از سیاره ای گالیفری به زمین آمده است. دکتر با وسیله ی ماشین زمانش، توانسته است در زمان سفر کند و به سباره زمین بیاید تا ماموریتی سری را به انجام برساند. ولی او برای رسیدن به هدفش باید با موجودات ترسناک و عجیب زیادی مبارزه کند..این نمایش به عنوان یکی از استثنایی ترین برنامه های تلویزیونی بریتانیا شناخته می شود و جوایز بی شماری از صنعت را از آن خود کرد ، مانند جایزه تلویزیونی آکادمی بریتانیا در سال ۲۰۰۶ برای بهترین سریال درام.

 

۱۲) Star Trek: The Original Series

ژانر:اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی

تاریخ انتشار:۱۹۶۶ تا ۱۹۶۹

Star Trek: The Original Series یک مجموعه تلویزیونی علمی تخیلی آمریکایی است که ماجراهای Starship USS Enterprise و همه خدمه آن را دنبال می کند. هدف این شرکت جستجو و کشف دنیای جدید ، زندگی و تمدن های عجیب و غریب و ” رفتن به جایی است که هیچ کس قبلاً نرفته است”این مجموعه در طول سه فصل در مجموع ۷۹ قسمت پخش شد.

 

49 سریال برتر تاریخ + [ لینک دانلود و تریلر ] (2)

۱۱) The Office

ژانر:کمدی

تاریخ انتشار:۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳

آفیس یک سریال تلویزیونی مستند بریتانیایی است که توسط Gervais و Stephen Merchant ساخته ، نوشته و کارگردانی شده است. این نمایش زندگی روزمره چندین کارمند دفتر را که در یک شرکت ساختگی کاغذ ، ورنهام هاگ کار می کنند ، بررسی می کند. آفیس در مجموع ۱۴ قسمت از دو فصل به نمایش در آمد و به یکی از موفق ترین سریال های کمدی بریتانیا تبدیل شد.

۱۰) dark

ژانر:جنایی، درام، معمایی

 تاریخ انتشار:۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰

سریال دارک dark طی سه فصل۲۶ قسمتی از سال ۲۰۱۷ آغاز و سال ۲۰۲۰ به پایان رسید. اولین سریال محصول آلمان که به صورت اختصاصی از شبکه Netflix  منتشر شد. در خلاصه داستان این فیلم آمده: دو کودک در یک شهر کوچک در آلمان گم می شوند و چهار خانواده به دنبال یافتنشان هستند. بعد از این اتفاق روابط از هم گسسته و زندگی دوگانه ی اعضای این خانواده ها و همچنین گذشته ی گناه آلود این شهر بر ملا می گردد. اکسپلور اینستاگرام، دایرکت، گروه های واتساپ، تلگرام و سایت های خبری معتبر پر شده از صحنه ها و دیالوگ هایی از  سریال dark اما چرا؟ انگاری هر کسی این سریال رو میبینه میخواد یه جوری معرفیش کنه تا بقیه هم اونو ببینن. اما وقتی نقد و بررسی هارو میخونه به چند تا نکته جالب میرسی که اول از همه مشتاق میشی فصل اول رو خیلی زود دانلود کنی و در اولین فرصت ببینی چون تقریبا ۹۰ درصد افراد با هم اتفاق نظر دارن که فصل اول این سریال حرف های جالبی برای گفتن داره و میتونه ذهنتو تا مدت ها درگیر کنه. اما نکته مهم اینه که توی فصل اول منتظر دیدن یک سریال هیجان انگیز و فراطبیعی هستی که قرار جلوه های ویژه فیلم برداریش زیاد باشه، منظورم فیلم برداری استودیویی هالیوودی هست، اما توی این سریال و به خصوص فصل اول اصلا از این خبرا نیست و دقیقا همون لحظه میفهمی که محتوا فیلم و به ظاهر سادگی اش چقدر هیجان رو بیشتر میکنه چون واقع گرایانه تر دیده میشه. استفاده از عنصر سفر در زمان، فیزیک کوانتوم، جهان موازی و تناسخ به شکلی غیر قابل پیشبینی باعث شده این سریال محبوبیت زیادی پیدا کنه و شاید به همین خاطر باشه که تعداد زیادی از افراد تمایل دارن این فیلم رو یه جوری به شما معرفی کنن تا شما هم اون رو ببینید.

۹) Lost

ژانر:ماجرجویی، درام، فانتزی

تاریخ انتشار:۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰

گمشده یک مجموعه تلویزیونی درام آمریکایی در سال ۲۰۰۴ است که شامل ۱۲۱ قسمت در شش فصل است. این سریال داستان گروهی از بازماندگان یک سانحه هوایی را دنبال می کند که پس از سقوط هواپیمای خود در یک جزیره مرموز اقیانوس آرام جنوبی گیر کرده اند. این سریال شامل عناصر داستان علمی و ماورا طبیعی است. از دست منتقدان به طور منظم به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های تلویزیونی در همه زمانها تعریف و تمجید می شود و جوایز بی شماری را از جمله گلدن گلوب و جایزه تلوزیونی بریتانیا از آن خود کرده است.

 

۸) Seinfeld

ژانر:کمدی

تاریخ انتشار:۱۹۸۹ تا ۱۹۹۸

سریال تلویزیونی کمدی آمریکایی ، Seinfeld ، در ۵ جولای ۱۹۸۹ در NBC پخش شد و در طول ۹ فصل ۱۸۰ قسمت پخش شد و در ماه مه ۱۹۹۸ پایان یافت. این سریال در مورد یک نسخه خیالی از جری Seinfeld ، یکی از سازندگان سریال است و زندگی شخصی او را به عنوان زندگی در Manhattan’s Upper West Side دنبال می کند. Seinfeld به طور گسترده ای به عنوان یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین سریال های تلویزیونی در همه زمان ها شناخته می شود.

۷) The Simpsons

ژانر:انیمیشن، کمدی

تاریخ انتشار:۱۹۸۹ تا اکنون

کمدی انیمیشن آمریکایی زندگی طبقه کارگر را در شهر خیالی اسپرینگفیلد به تصویر می کشد به نام خانواده سیمپسون که نمادی از فرهنگ و جامعه آمریکایی هستند. سیمپسونها در ۱۷ دسامبر ۱۹۸۹ شروع به کار کردند و از آن زمان ۶۸۴ قسمت را پخش کرده اند و آن را به طولانی ترین کمدی آمریکایی در تمام دوران تبدیل کرده اند. ماجرای پیشبینی های تاریخی سیپسون ها یکی از خبرهای داغ رسانه ها است.

۶) The Twilight Zone

ژانر:درام، فانتزی، ترسناک

تاریخ انتشار:۱۹۵۹ تا ۱۹۶۴

The Twilight Zone یک مجموعه تلویزیونی گلچین آمریکایی است که از سال ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۴ از شبکه CBS پخش می شد. در هر قسمت ، شخصیت ها می بینند که با حوادث ناراحت کننده ای روبرو می شوند ، که به عنوان ورود به “منطقه گرگ و میش” توصیف می شود. هر قسمت اغلب یک پایان غافلگیرکننده و اخلاقی دارد و عبارت “منطقه گرگ و میش” از این سریال الهام گرفته شده است. این مجموعه در طول ۵ فصل برای ۱۵۶ قسمت اجرا شد و در سال ۱۹۶۳ برنده گلدن گلوب و در ۱۹۶۰ و ۱۹۶۱ جایزه امی شد.

 

۵) Mad Men

ژانر:درام

تاریخ انتشار:۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵

مجموعه درام آمریکایی از Don Draper ، مدیر خلاق در استرلینگ کوپر ، آژانس تبلیغاتی در خیابان Madison در منهتن ، شهر نیویورک را به تصویر می کشد و دوستان و همکاران حرفه ای او را در طول دهه ۱۹۶۰٫ پس از انتشار این سریال ، Mad Men مورد تحسین منتقدان گسترده ای قرار گرفت و به دلیل نویسندگی ، کارگردانی ، سبک بصری ، بازیگری و اصالت تاریخی مورد تحسین قرار گرفت.

 

۴) Game of Thrones

ژانر:اکشن، ماجرجویی،درام

تاریخ انتشار:۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹

بازی تاج و تخت یکی از موفق ترین سریال های درام فانتزی آمریکایی در تمام دوران ها است. این نمایش اقتباسی سری رمان های فانتزی جورج آر مارتین است و دارای چندین طرح و روایت داستانی است. منتقدان این سریال را به خاطر شخصیت های پیچیده ، داستان ، بازیگری ، ارزش های تولیدش تحسین می کردند و بیشترین جوایز امی را به این سریال اختصاص دادند که در مجموع ۵۸ عنوان به آن اختصاص داده شد.

 

۳) Breaking Bad

ژانر:جنایی، درام، مهیج

تاریخ انتشار:۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳

مجموعه درام جنایی نئو وسترن آمریکایی شامل ۶۲ قسمت در طول پنج فصل است و زندگی والتر وایت ، معلم شیمی دبیرستان را دنبال می کند – که فروشنده داروی مت آمفتامین شد ، او این کار به امید تأمین آینده مالی خانواده اش پس از تشخیص سرطان خطرناکی که گریبانش را گرفته بود انجام داد. بریکینگ بد جوایز بی شماری را به دست آورد و اغلب به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های تلویزیونی در تمام دوران ها شناخته می شود.

 

۲) The Wire

ژانر:جنایی، درام، مهیج

تاریخ انتشار:۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸

مجموعه تلویزیونی درام جنایی آمریکایی ، The Wire ، شامل ۶۰ قسمت در پنج فصل است و صحنه مواد مخدر بالتیمور را از طریق چشم انتظامی و فروشندگان مواد مخدر دنبال می کند. The Wire برنده جوایز مختلف صنعت از جمله جایزه انجمن کارگردانان آمریکا ، جایزه TCA ، جایزه انجمن نویسندگان آمریکا برای تلویزیون: سریال های دراماتیک و بسیاری از موارد دیگر است.

 

۱) The Sopranos

ژانر:جنایی، درام

تاریخ انتشار:۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷

این مجموعه تلویزیونی درام جنایی آمریکایی به زندگی تونی سوپرانو ، اوباش ایتالیایی-آمریکایی ساکن نیوجرسی می پردازد ، زیرا او سعی دارد با حفظ زندگی خانوادگی ، سازمان جنایتکار خود را رهبری کند. سوپرانوها از ۱۰ ژانویه ۱۹۹۹ در HBO به نمایش درآمدند و برای شش فصل در مجموع ۸۶ قسمت پخش شدند. این سریال برنده چندین جایزه به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های تلویزیونی در تمام دوران ها شناخته می شود که دارای ۲۱ جایزه امی و پنج گلدن گلوب است.

 

و در نهایت برای نتیجه گیری ۴۹ سریال برتر دنیا

سریال ها همیشه محبوبیت بسیار زیاد تری نسبت به فیلم های سینمایی دارند. ما برای شما در این لیست بهترین سریال های تاریخ که در شبکه های مختلف جهانی طرفداران بی شماری داشته اند را آورده ایم. ممکن است در ایران سریال هایی که با اصول اخلاقی و نگاه جامعه ی شرقی نزدیک تر باشد محبوبیت بیشتری پیدا کنند، همانند سریال های ترکی و یا سریال های کره ای اما بدون شک سریال های آمریکایی سردمدار بهترین سریال های تاریخ هستند.

 

۴۹ سریال برتر تاریخ + [ لینک دانلود و تریلر ]





:: برچسب‌ها: دانلود سریال ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: